REGULAMIN APLIKACJI “IDENTT”
§1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin (dalej: „Regulamin”) określa zasady korzystania oraz funkcjonowania aplikacji mobilnej „IDENTT” (dalej: „Aplikacja”) dostępnej w sklepach Google Play oraz App Store, w tym w szczególności: zasady i zakres korzystania z Aplikacji, prawa i obowiązki Użytkowników oraz zasady odpowiedzialności.
- Aplikacja jest przeznaczona dla osób fizycznych będących konsumentami w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu cywilnego.
- Aplikacja umożliwia lokalny odczyt danych OCR z dokumentu tożsamości oraz odczytanie danych z dokumentu tożsamości celem wsparcia procesu weryfikacji tożsamości u Partnerów IDENTT.
- Pobranie Aplikacji następuje poprzez sklepy Google Play lub App Store.
- Korzystanie z Aplikacji nie wymaga stałej rejestracji konta. Umowa o korzystanie z Aplikacji zawierana jest jednorazowo na czas faktycznego korzystania z niej i wygasa automatycznie z chwilą zakończenia odczytu danych, po czym dane te są niezwłocznie usuwane z urządzenia.
- Usługa świadczona jest przez spółkę IDENTT sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (dalej: „IDENTT”), ul. Traugutta 45, 50-416 Wrocław, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000586371, NIP 8982215099, REGON 363017634 adres email: contact@identt.pl
- Powyższe dane stanowią punkt kontaktowy do bezpośredniej komunikacji drogą elektroniczną z organami państw członkowskich, Komisją Europejską i Europejską Radą ds. Usług Cyfrowych zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (Akt o usługach cyfrowych).
- Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną zostaje udostępniony Użytkownikowi nieodpłatnie za pośrednictwem Aplikacji w formie umożliwiającej jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie. Każdy Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu przed zawarciem umowy z IDENTT na korzystanie z Aplikacji.
- Regulamin obowiązuje wyłącznie przez czas faktycznego korzystania z Aplikacji przez Użytkownika. Po zakończeniu korzystania z Aplikacji: dane Użytkownika są automatycznie usuwane z Aplikacji i urządzenia, świadczenie usługi uznaje się za zakończone, a Regulamin przestaje obowiązywać w odniesieniu do danego korzystania z Aplikacji.
- W związku z przetwarzaniem przez IDENTT w Aplikacji danych osobowych Użytkownika, udostępnionych w celu realizacji Usługi, Użytkownik zobowiązuje się do zapoznania się z treścią Polityki Prywatności dostępnej w Aplikacji.
§2. Definicje
Poprzez użyte w Regulaminie pojęcia należy rozumieć:
- Usługodawca – IDENTT sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Traugutta 45, 50-416 Wrocław, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000586371, NIP 8982215099, REGON 363017634.
- Użytkownik – osoba fizyczna, której dane z warstwy elektronicznej dokumentu mają zostać odczytane w ramach Aplikacji.
- Aplikacja – aplikacja mobilna „IDENTT” udostępniona w sklepach z aplikacjami Google Play i App Store, która umożliwia lokalny odczyt danych OCR z dokumentu tożsamości oraz odczytanie danych z dokumentu tożsamości celem wsparcia procesu weryfikacji tożsamości.
- Usługa – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę za pośrednictwem Aplikacji, polegającą na umożliwieniu Użytkownikowi lokalnie odczytania danych z warstwy elektronicznej dokumentu tożsamości lub odczytania danych z dokumentu tożsamości celem wsparcia procesu weryfikacji tożsamości.
- Partner IDENTT – podmiot, z którym IDENTT ma zawarte umowy o współpracy w zakresie wsparcia procesu weryfikacji tożsamości dzięki wykorzystaniu narzędzi oferowanych przez IDENTT i który to podmiot jest odbiorcą wyniku weryfikacji.
§3. Świadczenie usług drogą elektroniczną
- Usługodawca świadczy drogą elektroniczną następujące usługi:
a) umożliwienie lokalnie odczytania danych OCR z dokumentu tożsamości;
b) umożliwienia odczytania danych z dokumentu tożsamości celem wsparcia procesu weryfikacji tożsamości;
c) udostępnienia podglądu odczytanych danych z dokumentu tożsamości. - Usługi świadczone są 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, z zastrzeżeniem okresów niedostępności związanych z konserwacją, naprawami technicznymi, rozbudową lub aktualizacją systemu, o których Usługodawca będzie informował z odpowiednim wyprzedzeniem (chyba, że przerwy będą spowodowane awariami, których nie dało się wcześniej przewidzieć).
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do czasowego zawieszenia dostępu do Aplikacji w celu przeprowadzenia niezbędnych prac konserwacyjnych lub aktualizacji. O planowanych przerwach technicznych Usługodawca będzie informował Użytkownika z wyprzedzeniem za pośrednictwem komunikatu w Aplikacji.
- Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z Aplikacji:
a) urządzenie mobilne z systemem Android w wersji 27 i/lub iOS w wersji 15.3 ;
b) urządzenie wyposażone w moduł NFC;
c) połączenie z Internetem;
d) aktywowanie wymaganych uprawnień systemowych, np. dostępu do aparatu. - Usługodawca nie gwarantuje, że wszystkie funkcjonalności Aplikacji będą dostępne na wszystkich urządzeniach.
- Aplikacja oraz wszystkie jej funkcjonalności udostępniane są Użytkownikom w takiej formie, w jakiej aktualnie się znajdują („as is”), bez jakiejkolwiek gwarancji, zarówno wyraźnej, jak i dorozumianej, co do ich jakości, przydatności do określonego celu, bezbłędności czy zgodności z oczekiwaniami Użytkownika.
- Usługodawca informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się ze szczególnymi ryzykami związanymi z możliwością utraty dostępności, poufności lub integralności danych. W celu zminimalizowania powołanego zagrożenia.
- Usługodawca zaleca stosowanie przez Użytkowników środków organizacyjnych i technicznych adekwatnych do zidentyfikowanych ryzyk, w szczególności programów antywirusowych lub chroniących identyfikację w sieci Internet.
§4. Korzystanie z Aplikacji
Korzystanie z Aplikacji jest możliwe w dwóch wariantach tj. jako narzędzie służące do:
- procesu weryfikacji tożsamości zainicjowanego przez Partnera IDENTT, od którego Użytkownik otrzymał przekierowanie do Aplikacji.
Do Aplikacji Użytkownik został przekierowany z dedykowanego linku otrzymanego od Partnera IDENTT w trakcie procesu weryfikacji tożsamości.
W Aplikacji Użytkownik może wykonać odczyt danych z warstwy elektronicznej dowodu osobistego lub paszportu zgodnego z normą ICAO 9309.
Odczytane w Aplikacji dane są następnie procesowane przez IDENTT poza Aplikacją na zlecenie Partnera, gdzie IDENTT wspiera proces weryfikacji tożsamości i przygotowuje wynik weryfikacji by następnie przekazać go Partnerowi IDENTT, który Cię skierował do Aplikacji i który to Partner podejmuje ostateczną decyzję co do pozytywnego lub negatywnego wyniku weryfikacji Twojej tożsamości.
W tym wariancie Twoje dane są przetwarzane przez dwóch niezależnych administratorów danych osobowych:
IDENTT – w zakresie dostarczenia funkcjonalności Aplikacji oraz odczytu i przetwarzania danych z dokumentu tożsamości bezpośrednio w Aplikacji;
Partner IDENTT – w zakresie zlecenia procesu wsparcia weryfikacji tożsamości do IDENTT oraz przyjęcia wyniku weryfikacji, jego analizy i wykorzystania w swoim procesie (np. zawarcia umowy, weryfikacji tożsamości, przeciwdziałania oszustwom itd.). - podglądu danych na urządzeniu tj. Użytkownik korzysta samodzielne z Aplikacji, bez udziału Partnera IDENTT, od którego otrzymał przekierowanie do Aplikacji.
Aplikację Użytkownik pobrał samodzielnie ze sklepu z aplikacjami (Google Play lub App Store).
Samodzielnie wykonał odczyt danych z warstwy elektronicznej dokumentu tożsamości (np. dowodu osobistego lub paszportu), a następnie je podejrzeć w Aplikacji.
Dane te nie są nigdzie przekazywane, a możliwy jest jedynie ich lokalny podgląd. Dane pozostają wyłącznie na urządzeniu Użytkownika i nie są przesyłane ani do IDENTT ani do Partnera, a po zakończeniu podglądu dane są automatycznie usuwane z Aplikacji.
§5. Prawa i obowiązki Użytkownika
- Użytkownik zobowiązany jest do:
a) przestrzegania postanowień Regulaminu oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa;
b) podania prawdziwych, aktualnych i kompletnych danych podczas odczytu danych z dokumentu tożsamości;
c) niekorzystania z Aplikacji w sposób sprzeczny z jego przeznaczeniem lub w celu obejścia przepisów prawa. - Użytkownikowi zabrania się
a) dostarczania treści o charakterze bezprawnym;
b) posługiwania się fałszywymi dokumentami tożsamości;
c) podejmowania prób podszywania się pod inne osoby;
d) wykorzystania cudzych dokumentów tożsamości;
e) podejmowania prób obejścia zabezpieczeń systemu, w tym ataków socjotechnicznych, phishingu;
f) podejmowania prób oszukania Aplikacji;
g) podejmowania działań, które mogłyby zakłócić funkcjonowanie Aplikacji;
h) podejmowania prób nieautoryzowanego dostępu do Aplikacji lub danych innych Użytkowników;
i) wykorzystywania Aplikacji do celów sprzecznych z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszających prawa osób trzecich;
j) kopiowania, modyfikowania, rozpowszechniania, przesyłania lub wykorzystywania w inny sposób jakichkolwiek elementów Aplikacji bez wyraźnej zgody Usługodawcy;
k) podejmowania działań mogących narazić bezpieczeństwo danych w Aplikacji.
§6. Prawa i obowiązki Usługodawcy
- Usługodawca zobowiązany jest do zapewnienia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych w celu ochrony danych przetwarzanych w Aplikacji i przetwarzania danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Polityką Prywatności.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do monitorowania aktywności Użytkowników w Aplikacji w celu zapewnienia bezpieczeństwa, wykrywania nadużyć oraz zapewnienia zgodności korzystania z Aplikacji z Regulaminem.
- Usługodawca ma prawo do przerwania świadczenia Usług w przypadku stwierdzenia naruszenia przez Użytkownika postanowień Regulaminu lub przepisów prawa.
§7. Własność intelektualna
- Portal oraz wszystkie jego elementy, w tym w szczególności nazwa, logo, układ graficzny, oprogramowanie, bazy danych, treści oraz inne elementy, stanowią przedmiot ochrony praw własności intelektualnej Usługodawcy lub podmiotów trzecich, od których Usługodawca nabył te prawa.
- Żadne z postanowień Regulaminu nie może być interpretowane jako przyznanie Użytkownikowi jakichkolwiek praw własności intelektualnej do całości lub części Portalu.
- Z chwilą zawarcia umowy o świadczenie usług, Usługodawca udziela Użytkownikowi niewyłącznej, nieprzenoszalnej, ograniczonej terytorialnie do terytorium całego świata, licencji na korzystanie z Aplikacji wyłącznie w celu i w zakresie niezbędnym do korzystania z Usług świadczonych przez Usługodawcę zgodnie z Regulaminem.
- Licencja, o której mowa w ust. 3 powyżej, obowiązuje przez okres trwania umowy i nie obejmuje prawa do
modyfikowania, adaptowania, tłumaczenia, dekompilowania, dezasemblowania lub podejmowania innych prób uzyskania kodu źródłowego Portalu;
tworzenia opracowań lub dzieł zależnych na podstawie Portalu;
sprzedaży, licencjonowania, dzierżawienia, wynajmowania, przekazywania, udostępniania lub innego rozpowszechniania Portalu; - Użytkownik nie może usuwać, zakrywać lub zmieniać informacji o prawach autorskich, znakach towarowych lub innych prawach własności intelektualnej umieszczonych w Aplikacji.
- Wykorzystywanie elementów Aplikacji, wykraczające poza zakres dozwolonego użytku określonego w Regulaminie, wymaga uprzedniej, pisemnej zgody Usługodawcy.
- W przypadku naruszenia przez Użytkownika postanowień niniejszego paragrafu, Usługodawca może rozwiązać Umowę ze skutkiem natychmiastowym oraz dochodzić odszkodowania na zasadach ogólnych.
§8. Odpowiedzialność
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług świadczonych za pośrednictwem Aplikacji na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, z zastrzeżeniem ograniczeń określonych poniżej.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:
a) szkody wynikające z podania przez Użytkownika nieprawdziwych, niekompletnych, nieaktualnych lub fałszywych danych;
b) szkody wynikające z niewłaściwego korzystania z Aplikacji przez Użytkownika;
c) utratę danych spowodowaną awarią sprzętu, systemu lub innymi okolicznościami niezależnymi od Usługodawcy;
d) szkody wynikające z przerw w dostępności Aplikacji spowodowanych siłą wyższą, działaniem osób trzecich lub przyczynami technicznymi niezależnymi od Usługodawcy;
e) szkód wynikających z niespełnienia minimalnych wymagań technicznych przez Użytkownika, w tym w szczególności przez brak dostępu do sieci Internet;
f) szkody wynikające ze sposobu wykorzystania przez Użytkownika informacji uzyskanych za pośrednictwem Aplikacji; - Odpowiedzialność Usługodawcy wobec Klienta w zakresie dopuszczalnym przez prawo zostaje ograniczona do wysokości faktycznie poniesionej przez Klienta szkody związanej z usługą świadczoną przez Usługodawcę.
- Partner IDENTT odpowiada za zgodność z zasadami bezpieczeństwa, cyberbezpieczeństwa oraz ochrony danych osobowych procesu przekazania linku do Aplikacji.
§9. Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych w związku z korzystaniem z Aplikacji jest Identt sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (50-416) przy ul. Gen. Romualda Traugutta 45 wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000586371, NIP 8982215099, REGON 363017634 o kapitale zakładowym 100.000,00 zł.
- IDENTT współpracuje z różnymi organizacjami, takimi jak np. banki, operatorzy telekomunikacyjni, firmami pożyczkowe, instytucje finansowe i in.), czyli z Partnerami IDENTT.
- Tożsamość i dane kontaktowe konkretnego Partnera IDENTT są zgodne z tożsamością Partnera IDENTT, od którego Użytkownik otrzymał link z przekierowaniem do Aplikacji, a także znajdą się w jego polityce prywatności udostępnionej Użytkownikowi przed rozpoczęciem procesu wsparcia weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem Aplikacji.
- Aplikacja stanowi element wsparcia przez IDENTT zleconego przez Partnera procesu weryfikacji tożsamości, rola IDENTT w procesie przetwarzania danych jest zmienna i tak:
a) Etap zbierania danych w Aplikacji: w tym zakresie IDENTT działa jako niezależny administrator — IDENTT inicjuje proces, projektuje Aplikację, odczytuje dane z dokumentu tożsamości.
b) Etap porównania wyników (poza Aplikacją): w tym zakresie IDENTT działa jako procesor Partnera i w tym przypadku IDENTT przetwarza dane WYŁĄCZNIE na polecenie Partnera tzn. na polecenie Partnera IDENTT i zgodnie z jego instrukcjami zawartymi w umowie powierzenia przetwarzania danych osobowych IDENTT wspiera proces weryfikacji tożsamości i dostarcza Partnerowi wynik weryfikacji.
c) Etap decyzji: Partner IDENTT otrzymuje wynik weryfikacji i w tym zakresie jako niezależny administrator podejmuje ostateczną decyzje, przechowuje wynik i działa zgodnie ze swoją polityką prywatności. - Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej Aplikacji.
§10. Reklamacje
- Użytkownik może składać reklamacje dotyczące Usługi świadczonej za pośrednictwem Aplikacji tj. usługi polegającą na umożliwieniu Użytkownikowi lokalnie odczytania danych z warstwy elektronicznej dokumentu tożsamości lub odczytania danych z dokumentu tożsamości — na adres email: contact@identt.pl
- Reklamacja powinna zawierać:
a) dane Użytkownika umożliwiające kontakt (np. e-mail lub adres do korespondencji) oraz identyfikację;
b) opis problemu będącego podstawą reklamacji;
c) wskazanie żądania Użytkownika. - Usługodawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. W przypadku konieczności uzupełnienia reklamacji, termin 14-dniowy biegnie od dnia doręczenia uzupełnionej reklamacji.
- O wyniku rozpatrzenia reklamacji Usługodawca poinformuje Użytkownika w formie wiadomości email lub pisemnie, w zależności od formy, w jakiej została złożona reklamacja.
- W przypadku, gdy reklamacja nie zawiera danych umożliwiających kontakt z Użytkownikiem, Usługodawca pozostawi reklamację bez rozpoznania.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do pozostawienia reklamacji bez rozpoznania, jeżeli wynika ona z nieznajomości postanowień Regulaminu, Polityki Prywatności lub przepisów prawa.
§11. Rozwiązanie umowy
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zawarta jest do czasu zakończenia świadczenia Usługi.
- Użytkownik może w dowolnym momencie zakończyć korzystanie z Aplikacji poprzez jej zamknięcie lub odinstalowanie z urządzenia.
§12. Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem jego opublikowania w Aplikacji.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w dowolnym czasie. O zmianach Regulaminu Usługodawca będzie informował poprzez zamieszczenie nowej wersji Regulaminu w Aplikacji.
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
- Wszelkie spory wynikłe między Usługodawcą a Klientem rozstrzygane będą przez sąd właściwości ogólnej.
- Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu zostanie uznane za nieważne lub nieskuteczne przez jakikolwiek właściwy sąd lub w wyniku przyszłych działań legislacyjnych lub administracyjnych, takie uznanie lub działania nie unieważniają ani nie czynią nieskutecznymi pozostałych postanowień Regulaminu. Jeżeli postanowienia Regulaminu zostaną ostatecznie uznane za niezgodne z prawem lub nieskuteczne, postanowienia te uznaje się za wyłączone z Regulaminu, podczas gdy wszystkie pozostałe postanowienia są nadal w pełni obowiązujące i skuteczne, a postanowienia uznane za niezgodne z prawem lub nieskuteczne zostaną zastąpione postanowieniem o podobnym znaczeniu, które odzwierciedla pierwotny zamiar danego postanowienia, w zakresie dozwolonym na mocy odpowiednich przepisów prawa.
- Regulamin został sporządzony w języku polskim i angielskim, co stanowi jedyne obowiązujące wersje językowe.